پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان


پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان

پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان

پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت Doc

مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی
توضیحات کامل

پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر آمادگی اعتیاد، پرخاشگری و عزت نفس در دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت Doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

بیان مساله

اعتیاد به مواد طبیعی و مصنوعی مختلف در چند دهه گذشته رشد فزاینده ای داشته که حاکی از بروز یک مشکل جدی در سلامت جسمی و اجتماعی است (بخشانی، 1381).  بر اساس آخرین گزارشات از سوی دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر دفتر برنامه ریزی (1387) در ارزیابی سریع وضعیت سوء مصرف و وابستگی به مواد مخدر در ایران، تعداد معتادین کشور در سال 1386برابر1200000نفر تخمین زده شده است. از طرفی آمارها نشانگر این هستند كه میزان مصرف مواد در بین جوامع مختلف به ویژه در میان نوجوانان و جوانان افزایش چشمگیری داشته است (ملچر، چاستانگ و گلدبرگ[1] ، 2007).

بنابراین بایستی با آموزش مناسب برای این دوره سنی، از گرایش افراد به سوء مصرف مواد پیشگیری به عمل آورد. از طرفی تحقیقات نشان می دهد كه تاكید صرف به روش های پیشگیری سنتی پاسخگوی مشكلات امروزی نیست و به منظور پیشگیری موثر شناخت و درك علل رفتاری ضروری به نظر می رسد (سهرابی، هادیان، دائمی و اصغر نژاد، 1387). ابعاد مشكلات سوء مصرف مواد و نتایج مایوس كننده رویكردهای درمانی و پیشگیری، دو عامل محرك قوی برای تدوین و كاربرد رویكرد های پیشگیری جدید می باشد. آموزش های فراوانی با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد وجود دارد که از بین آنها مهارت های اجتماعی مورد تاکید قرار دارد. مهارتهای اجتماعی بر رفتارهای فراگرفته مطلوبی اشاره دارد كه فرد را قادر می سازد با دیگران رابطه مطلوبی داشته و از واكنش های نامعقول اجتماعی خودداری كند. مهارتهای اجتماعی طیف گسترده ای از رفتارها از قبیل توانایی شروع ارتباط موثر و مناسب با دیگران، ارائه پاسخ های مفید و شایسته، تمایل به رفتارهای سخاوتمندانه، همدلانه و یاری گرانه، پرهیز از تمسخر، قلدری و زورگویی به دیگران را شامل می شود (ماتسون، فی، کو و اسمیت[2]، 2000).

 


[1] -Melcher, Chastang, & Guldenberg

[2] - Matson, Fee, Coe ,& Smith

در تعریفی دیگر، مهارتهای اجتماعی اغلب به عنوان مجموعه ی پیچیده ای از مهارت ها در نظر گرفته شده است كه شامل ارتباط، حل مساله و تصمیم گیری، جرات ورزی، تعاملات با همسالان و گروه و خود مدیریتی می شود (لانیس و افروسینی[1]، 2008). با وجود آنكه این واژه به ظاهر ساده به نظر می آید اما به

 


[1] -Loannis & Efrosini

فرضیه های پژوهش

1- آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر آمادگی به اعتیاد، عزت نفس و خشم مؤثر است.

 1-1-  آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر کاهش آمادگی به اعتیاد مؤثر است.

 2-1-  آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر افزایش عزت نفس مؤثر است.

 3-1-  آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر کنترل خشم مؤثر است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://arty125.ir/?p=1735